Innovatív online nyelvtanulást és tanítást támogató webes fejlesztés

Szolgáltatások:

UX / UI Design

Iparág:

Oktatás

Időszak:

2018

A közel 4 milliós regisztrált nyelvoktatói bázissal rendelkező islcollective.com a világ különböző pontjain élő nyelvtanárok által összeállított és megosztott szöveges és Powerpoint tananyagok ingyenes elérhetőségével segíti a közösség tagjait 6 világnyelv - köztük az angol - tanításában. A 10 éve elérhető szolgáltatás működtetéséhez szükséges anyagi hátteret - a támogatói felajánlásokon felül - az oldalakon megjelenő hirdetésekből származó bevételek biztosítják.

Az iSLCOLLECTIVE csapata folyamatosan keresi az innovatív technológiai megoldásokat, amelyek még vonzóbbá tehetik a multimédiás eszközökkel támogatott nyelvtanítást, illetve az online nyelvtanulást. Ezért indították el közel 3 éve a portál videókvíz készítő és megosztó platformjukat, amelynek fejlesztésében a Cheppers 2018 óta vesz részt. Az általunk fejlesztett megoldásoktól a látogatók, valamint a publikált videós tananyagok számának növekedését várják.

A kihívás

Kezelhetőség

A látogatással kapcsolatos adatokból, valamint a felhasználói visszajelzésekből származó információkból egyértelművé vált, hogy a honlap mobil készülékről nem használható zökkenőmentesen. A videókvíz szerkesztő és lejátszó felület reszponzivitásának megteremtése a kezelhetőséget volt hivatott javítani. A Cheppers által végrehajtott fejlesztések megoldást szállítottak a videóleckék könnyű elkészítésére, lejátszására és későbbi szerkesztésére, valamint a felhasználók közötti interakciókat bővítő funkciókra. A reszponzivitásról és kezelhetőségről a portál backend-oldali fejlesztéséhez használt Laravel keretrendszer és a frontend oldali funkciókat biztosító React-alapú egységek gondoskodnak.

Videókvíz működés

A nyelvtanárok a kész videóleckéiket magukkal vihetik a tanórákra: kivetíthetik azokat egy projektorral, vagy dolgozhatnak velük egy okoseszköz segítségével, de akár föl is adhatják házi feladatként a diákjaiknak. A tanulók feladata, hogy válaszoljanak a videók megtekintése közben felugró interaktív kérdésekre. A megoldás alapját a legnagyobb videómegosztókra (Youtube, Vimeo) feltöltött videók és a Youtube által gépileg generált feliratok szolgáltatják. Az oktatók a szerkesztő felületen keresztül a videók szövegleiratát is felhasználva állíthatják össze feladatsoraikat (pl. Milyen név hangzott el?, Milyen színű a hölgy kabátja?, stb.). A rendszer a beágyazott Youtube videókra layerként helyezi rá az elkészített interaktív kérdéseket. A végleges feladatsort az iSLCOLLECTIVE videókvíz platformján publikálják a tanárok, a felület így válik tartalommegosztó portállá, ahol a tanárok saját magukon kívül végső soron egymásnak is segítenek.

Autokvíz

A fejlesztés egyik különlegessége az autokvíz, azaz gépi kvízgenerálás, amely a feldolgozott videószövegek strukturált adataiból a tanárok által kiválasztott - a szókincset vagy a nyelvtani tudást fejlesztő - témában egy gombnyomásra egy komplett kvízt állít össze. Természetesen az oktatóknak lehetőségük nyílik a rendszer által generált kérdéssorok egyéni módosítására. A gépi automatika folyamatos fejlesztés alatt áll, az iSLCOLLECTIVE így biztosítja, hogy a jövőben az autokvízzel egyre szofisztikáltabb tesztek kerüljenek összeállításra, ezzel még tovább könnyítve a tanárok munkáját.

Innovatív feladattípusok

Külön érdekesség, hogy a tesztek nemcsak a szokásos feleletválasztós vagy szókihagyós feladatokból állnak: olyan innovatív kérdéstípusok is elérhetőek, mint a Listen and tap (a képernyőn 10 szót látunk, a nyelvtanulónak pedig rá kell kattintani mindegyikre, amikor először hangzik el a videóban az adott kifejezés), vagy a Tappable pictionary (a videó többször megáll, és a tanulónak a megállított videóképen rá kell kattintani a megadott tárgyra).

Tanár-diák együttműködés

Az iSLCOLLECTIVE folyamatosan igyekszik olyan funkciókkal bővíteni a videókvíz portált, melyek a tanárok és a diákok közötti mind szorosabb és hatékonyabb együttműködést támogatják. A projektben megvalósítottuk, hogy az oktatók házi feladatokat állíthassanak össze, és személyre szabott értékelést küldhessenek a kvízeket megoldó nyelvtanulók számára. A tanulók az egyes tesztekre adott válaszaikat a profiljukon keresztül tárolhatják, valamint megoszthatják a tanárukkal, így együtt követhetik nyomon egyéni fejlődésüket.

Eredmények

Az 5 hónapos, összesen 1200 munkaórát igénylő projekt során a Cheppers végezte a fejlesztést, tesztelést és a projektirányítási feladatokat. A videókvízes platform élesítése óta az oktatók 7000 videós nyelvleckét osztottak meg, amelyeket ezidáig közel 3 millió alkalommal oldottak meg nyelvtanulók. Az iSLCOLLECTIVE hisz abban, hogy webes szolgáltatásuk hatással lesz a jelenleg használt nyelvoktatási eszközök és az alkalmazott módszertan változására. A visszajelzések pedig önmagukért beszélnek!

“Komolyan elképesztő ez az eszköz!” – Amy Whitney
“Azta, micsoda aranybánya!” – Larry Ferlazzo

Hasonló projektek

A Harvard OpenScholar felhő alapú infrastruktúrájának átalakítása

A Harvard OpenScholar Drupal disztribúció egyetemek, kutató intézetek és a hozzájuk tartozó intézmények számára biztosít professzionális, tudásközpontú weboldalakat. A feladat a Harvard OpenScholar felhő alapú infrastruktúrájának átalakítása volt.

Olvass tovább

Drupal alapú fejlesztésből teljes redesign

A jól ismert fővárosi Artmozi hálózat tartalomkezelő rendszerének Drupal 7-ről 8-ra történő migrációját végeztük el, miközben a honlapok használhatóságán is sokat sikerült javítanunk.

Olvass tovább

Van egy projekted számunkra? Beszéljünk!

Lépj velünk kapcsolatba!